Розвиток емоційно-вольової сфери дітей дошкільного віку: проєктивні методики
Емоційно-вольова сфера керує поведінкою, думками та діями людини. Те,
наскільки ця сфера є продуктивною, тобто добре функціонує, залежить якість
життя будь-якої людини. Саме формування емоційно-вольової сфери є пріоритетним
напрямом у вихованні дітей дошкільного віку. Це розвиток наполегливості,
рішучості, самостійності, терпіння, самоволодіння, цілеспрямованості, витримки,
ініціативності, сміливості тощо. Всі ці навички вважаються складовими
емоційно-вольової сфери. Розуміння їх функціонування допоможуть батькам та
спеціалістам, що працюють з дітьми дошкільного віку, встановити продуктивні
взаємовідносини, підібрати індивідуальний підхід до дитини, мотивувати та
заохочувати до бажаної поведінки. І найголовніше, навчити дітей усвідомлювати
свої бажання, керувати ними та домагатися їх. На жаль, пострадянська освіта
буквально знищила поняття «бажання», були штучно прибрані та засуджувалися
будь-які дії, направленні на задоволення власних бажань. Хоча, саме «власні
бажання» і є рушійною силою дій людини, про що писав С. Л. Рубінштейн у своїх
роботах. Тож, задача сьогоднішніх спеціалістів, які працюють з дітьми, вивчити
природу емоційно-вольової сфери та допомогти дітям розвинути навичку свідомого
керування своїми психічними процесами.
Посилання на реєстрацію перейти
Джерело: vseosvita
Коментарі
Дописати коментар